København, 20. august 2013

"Prøv nu Brasilien!" siger SimpleSite

På kun en måned blev Brasilien det største marked for SimpleSite. CEO Morten Elk opfordrer andre danske onlinevirksomheder til at grave guld hos de kommende VM- og OL-værter.

SimpleSite gik aktivt ud i 9 nye lande i maj og juni, så de nu i alt markedsfører sig i 24 lande. Efter kun en måned nåede den ugentlige kundetilstrømning i Brasilien op over USA og andre store markeder for SimpleSite.

Virksomheden har en forretningsmodel, hvor de i løbet af få måneder tester og udvikler, hvordan de skal markedsføre tjenesten med Google Adwords, hvorefter de med god sikkerhed skruer op for kundetilstrømningen. Reklamekronerne er typisk tjent hjem med faktor tre i løbet af tre år.

Opfordring til at prøve Brasilien
Få virksomheder har en så fuldkommen online forretningsmodel som SimpleSite med de fordele, som det giver ved ekspansion. Alligevel opfordrer Morten Elk andre onlinevirksomheder til at overveje Brasilien før USA og andre store markeder:
"Brasilien boomer, fordi landet oplever vækst og bevæger sig fra fattigdom mod velstand. Derfor bør det friste danske onlinevirksomheder at prøve markedet af, fordi den primære investering typisk er at oversætte servicen til portugisisk og derefter investere i Google Adwords," siger Morten Elk og fortsætter:
"Brasilien er et åbent marked for online services. Originale services har gode muligheder, men vi ser også at services, der er lanceret andre steder med succes, bliver kopieret, som Hailo der er kopieret af Easy Taxi i Brasilien."

SimpleSite markedsføres som simplesite.com.br i Brasilien, og servicen fik på halvanden måned over 500 nye, betalende kunder i sambalandet.

Dansk eksport-boom til Brasilien
De seneste eksporttal fra Danmarks Statistik viser, at der er god vækst i Brasilien for den danske eksport af serviceydelser, på trods af fald i den samlede danske eksport i andet kvartal af 2013. Steen Fryba Chrisensen, lektor ved Institut for Kultur og Globale Studier ved Aalborg Universitet, siger 15. august til Berlingske Business: "Der er blevet en større bevidsthed i Danmark om, at der også er noget at komme efter i Brasilien. Det er et stort land, hvor der er mange muligheder. Befolkningen er blevet væsentligt mere velstillet i løbet af de sidste ti år. Så der er en hel anden volumen og større købemuligheder."

Yderligere oplysninger.

SimpleSite ApS omsætter årligt for over 33 millioner DKK. Kundebasen vokser konstant og selskabet har nu flere end 70.000 betalende kunder fra hele verden.

Virksomheden lancerede SimpleSite.com i USA et år efter starten. SimpleSite eksisterer nu med lokale sprogversioner og support i Sverige, Norge, Finland, Frankrig, Spanien, Italien, Holland, Belgien, Schweiz, Tyskland, Østrig, Luxembourg, England, USA, Polen, Tjekkiet, Grækenland, Tyrkiet, Portugal, Brasilien, Canada, Rusland, Indonesien og Malaysia.